niedziela, 24 lutego 2013

Batoniki owsiane.

Moje pierwsze batoniki owsiane. Wyszły w sumie trochę płaskie, ale za to pyszne! Będą świetnym dodatkiem do jogurtu naturalnego, albo po prostu solo :).

Z tego przepisu wyszło mi 9 batoników po ok. 123kcal/szt. Zrobiłam dosyć płaskie, jeśli dacie grubszą warstwę, to nie będą takie jak moje. Dodatki według uznania! Możecie dodawać to co lubicie! Ale wtedy też kaloryczność będzie inna, niż u mnie.

Składniki:
- szklanka płatków owsianych
- 2 łyżki otrębów pszennych ( lub innych )
- 1/5 szklanki wody
- łyżka oliwy
- łyżka miodu
- 1/2 banana
* dodatki:
-  łyżka płatków migdałowych
- 3 suszone morele
- 2 suszone śliwki
- łyżka żurawiny
- łyżka orzeszków ziemnych
- łyżka rodzynek.

Mieszamy wodę z oliwą i miodem. Banana zgniatamy na papkę. Mieszamy składniki suche i zalewamy mieszanką z wody, oliwy i miodu. Dodajemy banana, wyrabiamy łapkami i na blaszkę wyłożoną papierem ( u mnie połowa blaszki 20x30, bo robiłam tak jakby połowę porcji, jeśli podwoicie ilość składników, to wyjdzie Wam cała blaszka.)

1 komentarz:

  1. Uwielbiam wszystkie batoniki i ciasteczka owsiane. :) Twoje na pewno też są pyszne! :)) Wiadomo! :D

    OdpowiedzUsuń