sobota, 23 listopada 2013

Ciasto drożdżowe z musem jabłkowym i kokosową kruszonką.

Witajcie. Jak tam weekend? :)
U mnie całkiem w porządku, jutro wybieram się prawdopodobnie do Katowic. Trzeba się odstresować przed próbnymi maturami, które zaczynają się już .. we wtorek! :o
Dziś całkowicie na spontanie upiekłam ciasto drożdżowe. Przepis całkowicie mój, nie spodziewałam się, że wyjdzie taaaakie pyszne! Uwielbiam smak świeżego, drożdżowego ciasta popijanego mlekiem. Czad!
Wybaczcie zdjęcie z telefonu, ale padła mi bateria w aparacie. :c


Składniki na ciasto:
1 szklanka trzcinowego cukru pudru
50g świeżych drożdży
ok. 3 szklanki mąki tortowej
3 żółtka
szklanka mleka
szczypta soli
aromat cytrynowy ( bądź inny )
1/2 kostki masła

Na górę: 
Mus jabłkowy ( u mnie ze słoiczka, domowy) :)

Kruszonka kokosowa:
1/2 szklanki wiórek kokosowych
1/2 opakowania cukru waniliowego
8 łyżek curu
125g mąki
1/2 kostki masła.

 Drożdże rozcieramy w miseczce ze szklanką mleka, łyżeczką mąki i cukru pudru.
Przesiewamy mąkę, dodajemy cukier puder i mieszamy. Dodajemy rozczyn, żółtka, sól i kilka kropli aromatu. ( w razie potrzeby dosypać mąki) Wyrabiamy ciasto. Gdy składniki się połączą dodajemy rozpuszczony i przestygnięty tłuszcz. Odstawiamy ciasto w ciepłe miejsce, aby wyrosło. 
 W tym czasie przygotowujemy kruszonkę, odstawiamy do lodówki.
Wyrośnięte ciasto przekładamy do blachy, nakładamy mus jabłkowy i kładziemy kruszonkę. Pieczemy w 170 stopniach przez ok. 40 min. bądź więcej- doglądamy ciasto i sprawdzamy patyczkiem. :)

2 komentarze:

  1. świetny blog i pyszne jedzonko! czekam na kolejne przepisy :)
    jednym słowem wracaj do nas <3

    OdpowiedzUsuń